skvattran.blogg.se

Knytnävsslag i magen

Publicerad 2013-08-17 00:26:01 i Allmänt,

Ibland så kommer det som ett hårt knytnävslag i magen av saknad.
Ibalnd känns det precis som det kändes för fem år sen. Ibland kan jag inte fatta att det gått så många år, hur har jag överhuvudtaget fixat det. 
Min mamma var så fantastisk och så kanske alla säger om deras mammor men hon var fantastisk. 
Hon var och är min förebild. 
Det är bara så mkt som vi hade ogjort och sagt till varann. Hon hann ju aldrig bli mormor, vi hann ju aldrig fara till island och rida på hästar. Men mest av allt så hann vi ju med för lite av dom där härliga vardagliga sakerna som man tar för givet. Som att äta middag eller dricka kaffe hos varann eller ringa och fråga om ett recept. 
Det gör så ont och jag önskar jag fick vrida tillbaka tiden några år och bara få njuta av hennes skratt och prat. 
Men jag trodde att man aldrig skulle glömma vissa saker men när jag insåg att jag inte mindes hur hennes röst lät så vart jag så rädd att jag ska glömma allt. 
 
Sov gott

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2013-08-17 11:44:38

Jag är imponerad över att ni har klarat det så bra.
Jag hade kollapsat!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Denna blogg får bli min dagbok som ni får läsa om ni vill. Här kommer jag skriva om mitt liv och de innehåller för det mesta: Andreas och Elsa, styrketräning och träning, böcker, familj, släkt, vänner, renovering, natur, viktminskning, bröllop och allt möjligt annat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela