skvattran.blogg.se

Det är så skönt när det regnar

Publicerad 2013-09-18 10:07:03 i Allmänt,

Nu har jag en sockerkaka i ugnen, Elsa har just somnat för sin förmiddagslur och det är lugnt och skönt hemma. 
Jag tänkte passa på och börja läsa i den tredje boken om barnmorskan cecilia lund. Har inte fått nå vettigt gjort sen jag lånade böckerna. Men ibland är ju det också skönt. Man kan inte alltid hela livet göra det som är förnuftigaste valet och det mest tidseffektiva ibland måste man få tid att slappna av. 
Nu tycker alla att jag låter som en förslappad hemmamorsa men att konstant renovera i detta hus och alltid ha dåligt samvete för att man inte hunnit göra mer och att man aldrig heller ser slutet. 
Man blir less. Att renovera är ingen hobby för mig mest bara ett nödvändigt ont sen att det blir jättefint och bra när det är klart det är ju en bonus. 
Nej nu ska jag ta och läsa. 
Jag önkar er alla en god och skön regnig dag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Denna blogg får bli min dagbok som ni får läsa om ni vill. Här kommer jag skriva om mitt liv och de innehåller för det mesta: Andreas och Elsa, styrketräning och träning, böcker, familj, släkt, vänner, renovering, natur, viktminskning, bröllop och allt möjligt annat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela