skvattran.blogg.se

Söndagmorgon

Publicerad 2014-02-23 07:50:10 i Allmänt,

Ligger i soffan medans övriga sover vidare ett tag.
Idag är inget planerat känns jätteskönt då vi hann med så mkt igår.
Klockan nio var jag på petrigården i gammelstan och åt kvinnofrukost. Efter frukosten var det en kvinna som berättade om sitt liv och att sova med fienden.
Hon levde ett vad hon tyckte var ett bra liv med hennes tre döttrar och man till det började komma fram att mannen förgrep sig på hennes döttrar.
Sen berättade hon om hur vägen därifrån hade varit och jag ska inte ens försöka återberätta men det var ingen lättsmält historia.
Det är så viktigt att våga prata om att det aldrig ska vara tabu så att den kvinna som hamnar i ett dåligt förhållande ska våga berätta vad som händer och få hjälp.

Efter detta åt jag lunch hemma och sen for vi på dop i vistträsk.
Dopet var fint och missionshuset kryllade av ungar. :)
Sen for vi och hälsade på min pappa hos sin flickvän/tantvän i boviken. Inte så långt från älvsbyn eller vistträsk.
Efter detta åt vi middag hemma och fortsatte sen till sjulsmark för att fira Nicklas på hans födelsedag.
Restrerande av kvällen var vi bara hemmaoch såg lite på netflix, jätteskööönt.
Mindre bra att Elsa var vaken till halv tio, inte för att hon är dåligt sällskap men kanske inte så bra för henne.
Ajöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Denna blogg får bli min dagbok som ni får läsa om ni vill. Här kommer jag skriva om mitt liv och de innehåller för det mesta: Andreas och Elsa, styrketräning och träning, böcker, familj, släkt, vänner, renovering, natur, viktminskning, bröllop och allt möjligt annat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela