skvattran.blogg.se

Torsdag

Publicerad 2014-02-27 13:46:06 i Allmänt,

Så vad har hänt sen sist, Elsa går snabbare och snabbare och säger mkt titta och där. 
Anna och killkompaniet var här i tisdags så vi hade en lite omöblering i sovrum/vardagsrum. Nu får vi plats med en till liten säng i sovrummet. 
Hann snacka om ditt och datt och det var så trevligt :) 
Nu tror jag det är 10 veckor kvar till vi förhoppningsvis får träffa karateungen i magen. 
Tiden går rasande fort. 
Vad händer annars då? Igår bjöd jag svärföräldrar och en av andreas kusiner på middag. Jag bjöd på ungsrostade rotfrukter (sötpotatis,morot, palsternacka och rödbeta) och pulled lamb. Jättegott blev det! 
Sen åt vi kokosmjölkspannacotta med ett varv chokladpudding på toppen. 
Mumsigt och väldigt lätt att göra. 
På kvällarna har det blivit mkt netflix i form av serien Hemlock Grove. 
Riktigt spännande och lagomt läskig så jag vågar se det. 
Nu är det bara två avsnitt kvar så ikväll blir det att se slutet. 
Som att titta på en jättelång spännande film :) 
Igår hade jag städ och handlingsdag. 
Värsta hemmafrun man har blivit. 
Hänger på storheden, jagar extrapriser, läser buffe' så man kan hitta på ny spännande mat att bjuda på. 
Snart är det mog dags att göra nå ungdomligt, kanske skaffa en till gadd när bäbis är ute eller skaffa raggarbil. 
Nu ska jag läsa ut boken "i kroppen min", tuff läsning. Man får hoppas att man eller någon man känner aldrig ska behöva drabbas av cancer. 

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2014-02-27 18:13:36

Åh den boken är så bra. Eller vad ska man säga egentligen? Hemsk! Men fint skriven. Har du hört hans sommarprat? Helt fantastiskt.

Svar: Nej det har jag inte. Har även hört att han ska vara/varit på jills veranda. Ett svtprogram.
Jo den är väldigt verklig och äkta.
Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Denna blogg får bli min dagbok som ni får läsa om ni vill. Här kommer jag skriva om mitt liv och de innehåller för det mesta: Andreas och Elsa, styrketräning och träning, böcker, familj, släkt, vänner, renovering, natur, viktminskning, bröllop och allt möjligt annat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela